لاغری ساق پا

داشتن پاهایی لاغر و متناسب کار بسیار سخت و دشواریست . برای لاغری این ناحیه از بدن باید تا می توانید پیاده روی و ورزش کنید و تغذیه تان را متعادل نمایید چرا که لاغر شدن پاهایتان نقش مهمی در زیبایی اندامتان خواهد داشت . در این نوشته شما را با اصول کلی لاغر کردن پاها و روش های مناسب برای داشتن پاهای لاغر آشنا می کنیم .تکنیک های معرفی شده در این نوشته کاربردی بوده و انجام آن ها نتایج رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت . 

۱- آمادگی برای لاغری

شما بهتر است جهت گرم کردن عضلات خود ۵ تا ده دقیقه به آرامی راه بروید . پس بر روی زمین بنشینید و عضلات خود را بکشید. بهتر است بعد از کشیدن عضلاتتان بدوید ابتدا به آرامی این کار را انجام دهید سپس بر میزان سرعتتان بیفزایید حداقل ۱۵ دقیقه بدوید تا بدنتان کاملا آماده و گرم شود . در هنگام دویدن پایتان را تا حد ممکن به پشت زانوهایتان برسانید و در هر مرتبه ۵۰ بار این کار را انجام دهید . در یک نقطه بایستید و یک زانویتان را در حالیکه تا زده اید تا جای ممکن بالا بیاورید کمی نگهدارید و سپس پایتان را به آرامی پایین بیاورید اکنون این حرکت را برای پای مخالف تکرار کنید . اکنون پس از انجام فعالیت های ذکر شده کمی پیاده راه بروید تا ضربان قلبتان منظم شده و در حالت ریلکس قرار بگیرید .کافیست ۵ تا ۷ دقیقه را به این فعالیت اختصاص دهید .

۲- اسکات انجام دهید

پس از انجام فعالیت اولیه (آمادگی برای لاغری) اسکات را حتما برای دقایقی انجام دهید .بر روی دوپای خود در حالی که زانویتان خم شده است در حالت چمباتمه قرار بگیرید دست های خود را به سمت جلو دراز کنید و بکشید در این حالت چند دقیقه بمانید و سپس بایستید  و مجددا این حرکت را تکرار کنید .

۳- از نرمش زیر غافل نشوید

بایستید و یک پایتان را تا حد ممکن بالا بیاورید پایتان را با دست گرفته و چند دقیقه در این وضعیت بمانید سپس به حالت اولیه باز گردید و این عمل را برای پای دیگر تکرار نمایید.

۴- دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری یکی از ورزش های مفید برای کالری سوزی و کاهش حجم چربی های تجمع یافته در تمامی نقاط بدن علی الخصوص پاها می باشد .برای لاغر کردن پا ، دوچرخه سواری بهترین ورزش و تکنیک است که می تواند با حذف چربی های بدن سبب عضله سازی شود.

۵- انجام پیلاتس

پیلاتس یکی دیگر از ورزش های مفید برای لاغر کردن پا و عضله سازی در این منطقه می باشد .این ورزش می تواند موجب افزایش میزان کالری سوزی در شما شده و در لاغری کل بدنتان و علی الخصوص پاها نقش مهمی داشته باشد . 

۶- رول پا را انجام دهید

رول پا یکی از نرمش های سریع ،آسان و راحت برای لاغر کردن پاها و اندام تحتانی بدن به شمار می آید .برای انجام این حرکت به پهلو دراز بکشید ، دسستان را در زیر سرتان بگذارید  و سپس یک پایتان را به صورت صاف تا حد ممکن بالا بیاورید . مچ پایتان را در این وضعیت بچرخانید ده حرکت انجام دهید و سپس جای پاهیتان را با هم تعویض نمایید.

۷- حرکت لانج را انجام دهید

در دو دست خود دمبل بگیرید بایستید و یک صندلی در پشت خود قرار دهید اکنون در حالیکه دمبل به دست دارید پای چپ خود را به سمت عقب برده و نوک پایتان را بر روی صندلی قرار دهید ، پا و زانوی شما باید هم راستا با زمین باشد ، چند دقیقه در این وضعیت بمانید و مجددا این حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید .

۸- از بدن خود استفاده کنید

بر روی زمین در حالت سجده قرار گیرید با این تفاوت که سرتان نباید با زمین تماس پیدا کند در همین وضعیت یکی از پاهایتان را بالا ببرید و پس از ده شماره پایین بیاورید و مجددا این حرکت رابا پای مخالف انجام داده و تکرار نمایید .

۹- عضلات پایتان را تقویت کنید

کافیست جهت تحقق این امرو لاغر کردن پا دمبل را در دستتان بگیرید و ابتدا صاف بایستید ، سپس یکی از زانوهای خود را به سمت عقب خم کنید کمی در این وضعیت بمانید و مجددا به حالت قبل باز گردید.

۱۰- کاهش عضلات ران

به پشت بر روی زمین دراز بکشید و  در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید توپی را در بین دو پای خود قرار دهید ابتدا با پای راست به توپ فشار بیاورید و سپس این حرکت را با پای چپ تکرار کنید .

۱۱- شنا کنید

شنا بهترین نوع ورزش هوازیست که علاوه بر لاغری پا در سلامت پوست و مو و کاهش وزن نقش موثری دارد .شما می توانید با شنا کردن عضلات خود را تقویت کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید .

۱۲- از تردمیل استفاده کنید

تردمیل یکی از بهترین دستگاه ها جهت کاهش سایز پایین تنه ،کاهش وزن و لاغری پا می باشد.در حالت سرعت بالا شما می توانید به راحتی کالری سوزی کرده و پاهایتان را لاغر نمایید .

۱۳- برقصید

انجام رقص و زومبا یکی از برترین روش های کالری سوزی و لاغری پا ها می باشد که می تواند چربی بسیاری را در بدنتان بسوزاند و اندامتان را متناسب کند.

۱۴- اسکیت سواری کنید

اسکیت سواری علاوه بر داشتن جذابیت و هیجان بسیار بالا یکی دیگر از ورزش های مفید برای لاغر کردن پا به شمار می آید .

۱۵- تا می توانید آب بنوشید

مصرف آب فراوان در طی روز علاوه بر کاهش وزن در هیدراته کردن بدن شما و تناسب اندامتان نقش مهمی دارد.

۱۶- پروتئین بیشتری مصرف کنید

برای لاغری پاها باید مواد پروتئینی را جایگزین کربوهیدرات ها نمایید چرا که پروتئین برای ساخت و حفظ توده عضلانی بسیار حیاتی است.شما می توانید از کربوهیدرات هایی نظیر حبوبات و غلات کامل و سبزیجات هم استفاده نمایید و از مصرف نوشابه و شربت و مواد قندی جدا خودداری کنید.

۱۷- از فیبر غافل نشوید

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه یکی از بهترین راه های دریافت فیبر برای کاهش وزن و لاغری به شمار می آید . با استفاده از این گروه از مواد غذایی ویتامین ها و املاح ضروری مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و از کاهش وزن خود لذت ببرید .

۱۸- از نوشیدنی های جایگزین آب نیز استفاده کنید

شما می توانید علاوه بر نوشیدن آب از نوشیدنی های سالم دیگری نظیر چای سبز استفاده کنید این چای با دارا بودن خاصیت چربی سوزی ، نقش مهمی در کاهش وزن و لاغری شما دارد.

۱۹- از چربی های مفید استفاده کنید

مصرف مواد غذایی حاوی اسید های چرب امگا ۳ و افزودن این مواد به برنامه غذاییتان را هرگز فراموش نکنید .شما می توانید از گردو و ماهی های چرب جهت تامین امگا ۳ بدن استفاده نمایید و از خوردن چربی های مضر اجتناب کنید .

۲۰- کالری سوزی کنید

برای لاغر شدن پا باید تا می توانید وزنتان را کاهش داده و از ورزش هایی که سبب کالری سوزی می شود استفاده نمایید . و یا میزان کالری دریافتی را محاسبه و سپس آن را کاهش دهید .برای اندازه گیری مقدار کالری مصرفی روزانه می توانید از اپلیکیشن‌های کالری شمار استفاده کنید. مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما به جنسیت، سن، میزان فعالیت بدنی بستگی دارد. برای دانستن مقدار دقیق کالری مورد نیاز خود می‌توانید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید . و سعی کنید کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز مصرف نکنید.

۲۱- عجله نداشته باشید

همانطور که افزایش وزن شما یک شبه ایجاد نشده است بنابراین برای کاهش وزن عجله نکنید ؛ تا دچار بازگشت وزن نشوید . کافیست در هر هفته یک کیلو از وزن خود را کم کنید .

منابع : سلامت وب ، جیمیتو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *