ورزش و شاغلین

جهانی که ما امروز در آن قرار داریم با گذشت زمان پر مشغله تر و شلوغ تر می­شود و گاهی احساس می­کنیم روی یک تردمیل در حال دویدن برای زندگیمان هستیم . با این حال با وجود نداشتن وقت کافی هم می ­‌توانید سالم باشید و تناسب اندامتان را حفظ کنید .به شرط آنکه روش­‌های زیر را در زندگی روزمره خود پیاده کنید.

۱- استفاده از رژیم غذایی سالم

سعی کنید از همه گروه‌­های غذاهای سالم از سبزیجات گرفته تا میوه‌­ها استفاده کنید تا ویتامین و پروتئین بدنتان تامین شود بنابر این از قرار دادن میوه و آبمیوه و سبزیجات تازه در رژیم روزانه غافل نشوید.

۲- خوردن مواد مغذی

اگر هم معتقد به استفاده از مواد غذایی سالم باشید گاهی اوقات بسیاری از موادی که ارزش­های تغذیه ای بالایی دارند را فراموش می‌­کنید این مواد مغذی مثل آهن، روی و …برای بالا بردن میزان انرژی روزانه شما مهم هستند.

۳- هیدراته کردن خود

آیا می­‌دانستید که دو سوم از بدن ما آب است؟  به همین دلیل هم نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برایمان ضروری است تا احساس نشاط بیشتری داشته باشیم اگر خیلی سرتان شلوغ است هر روز یک بطری آب را پر کرده و کنار دستتان بگذارید.

۴- تمرین آرامش

کارهایی که به شما آرامش می­‌دهند و شما را از استرس کارهای روزانه دور می­‌کنند انجام دهید برای مثال انجام حرکات مدیتیشن و یوگا به صورت مرتب موجب می‌­شود استرس تان را بیشتر کنترل کرده و ذهن و بدن سالم­‌تری داشته باشید.

۵- تنظیم خواب

یکی از مشخصه­‌های مهم در سلامتی شما خواب کافی و با کیفیت است بررسی­‌ها نشان می‌­دهد ۵۰ تا ۷۰ میلیون آمریکایی دچار اختلال خواب هستند و علاوه بر اینکه باید ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابید باید خواب خوبی هم داشته باشید و خوابتان کیفیت لازم را داشته باشد.

۶- دوری از نوشیدنی‌­های انرژی زا

شاید عادت کرده اید که برای هوشیاری بیشتر و بالا بردن سطح انرژی از نوشیدنی­‌های انرژی زا یا نوشیدنی­‌های کافئی دار مثل قهوه استفاده کنید اما این کار موجب می­‌شود آرامش‌تان را از دست بدهید و خواب خوبی نداشته باشید.

۷- ورزش به طور مرتب

ورزش مرتب خطر ابتلا به بیماری­های مزمن را کاهش می­‌دهد بنابراین بهتر است روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش کنید تا سطح انرژی شما هم بالاتر برود شما حتی اگر مجبور باشید کل روز را هم پشت میز بنشینید می­‌توانید از ورزش­‌های پشت میزی استفاده کنید.

البته رئيس فدراسيون پزشكی ورزشی ايران گفت: شرايط مكانی و زمانی ورزش برای افراد بستگی به موقعيت فرد دارد مثلأ كسانی كه شاغل هستند و بايد ۸ ساعت در روز فعاليت كاری داشته باشند بهتر است برنامه ورزشی سنگينی در ساعات اوليه صبح انجام ندهند.انجام فعاليت ورزشی سنگين در ساعات نخست صبحگاهی باعث تخليه يک هزار كالری انرژی ذخيره شده افراد ميشود و اين افراد برای آغاز فعاليت كاری خود در محل شغلی با دردهای عضلانی و كوفتگی مواجه ميشوند.
رئيس فدراسيون پزشكی ورزشی ايران خاطرنشان كرد: اگر ورزش بيش از ۲۰ دقيقه يا نيم ساعت به صورت شديد ادامه يابد خود به خود باعث تخليه انرژی ۵۰۰ تا هزار كالری در افراد می شود كه اين امر می تواند براي شاغلان در آغاز برنامه‌ های شغلی مشكلاتی ايجاد كند كه توصيه مي‌شود افراد شاغل برنامه‌های ورزشی خود را در ساعات عصر تنظيم كنند ولی اين مسئله برای ورزشكاران حرفه‌ ای كاملاً معكوس است زيرا ورزشكاران حرفه‌ ای بايد در دو نوبت صبح و عصر تمرين جدی و قوی برای تقويت و ارتقا سرعت در فعاليت‌های بدنی و ورزشی خود داشته باشند.

منابع : موضوع آزاد ، عصر ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *