طناب زدن

 

یک پژوهش مشاهده ای که بر روی نزدیک به ۱۸٫۰۰۰ نفر انجام شد، کشف کرد که آن هایی که تناسب اندام خوبی در میانسالی دارند، به صورت چشم گیری احتمال مرگ کمتری در آینده به دلیل بیماری قلبی خواهند داشت. علاوه بر این، داشتن تناسب اندام با کاهش ۱۶ درصدی خطر افسردگی مرتبط است . ممکن است ورزش کردن و تداوم آن سخت باشد اما با تلاش و رفع موانع پیش رو، قابل انجام است.

 

یک مطالعه که در مجله روانپزشکی امریکا منتتشر شده، از پایگاه داده های افرادی استفاده کرد تا سلامت قلبی تنفسی آن ها را با میانگین سن ۵۰ سال اندازه گیری کند. پژوهشگران از داده های اجرایی مراقبت سلامت برای ایجاد ارتباط بین شرکت کنندگان و تناسب اندام آن ها در میانسالی تا میزان افسردگی و بیماری های قلبی آن ها در کهنسالی استفاده کردند.

چگونه تناسب انداممان را حفظ کنیم؟

پژوهش های پیشین نشان داده اند که اغلب بیماران افسرده می توانند حدود سه تا چهار بار ورزشی که از آن ها خواسته شده است، را انجام دهندبا این حال، قدم هایی وجود دارد که می توانید  انجام دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید:

 1- یک زمان مناسب برای ورزش هر روزتان تنظم کنید، اما از دوره های بی تحرکی نا امید نشویدهر چه سریع تر، فعالیتتان را دوباره شروع کنید.

 2- یک گزارش از پیشرفتتان نگه دارید.

 3- برای پیشگیری از یک نواختی، ورزش های مختلفی انجام دهید. با پخش موزیک، تمرینتان را سرگرم کننده و شاد نگه دارید.

 4- با دوستانتان ورزش کنید.

 5- با دوست و یا فرد دیگری، رژیم لاغری خود را اجرا کنید.

این یافته ها فقط مربوط به گروه سنی جوانان به طور ویژه در سن دانشگاه، یعنی کسانی که در ابتدای سن نیروی کار هستند، می باشداین همان سنی است که به طور معمول شاهد سقوط فعالیت جسمانی هستیم. هرچه سریع تر تناسب اندام خود را بدست آورید ، شانس بهتری برای پیشگیری از افسردگی و ابتلا به  بیماری های قلبی را دارید .

برای بسیاری از افراد، مناسب ترین درمان افسردگی ممکن است ورزش کردن بدون در نظر گرفتن هر چیز دیگر باشد.این به دلیل آن است که افسردگی با چند بیماری مزمن دیگر مانند دیابت، چاقی و بیماری مزمن کلیوی در ارتباط است، که تمام آن ها تاثیرات چندی روی داروهای ضد افسردگی نشان داده اند بنابراین در بیماران جوان که هنوز افسردگی شدیدی ندارند، انجام تمرینات ورزشی و روان درمانی، بهترین تجویز برای درمان افسردگی می باشد .

 

با درد هنگام ورزش چه باید کرد ؟

درمان افسردگی

هرگز درد را نادیده نگیرید. اگر با وجود احساس درد باز هم به تمرینات‌تان ادامه بدهید، ممکن است دچار استرس شوید که این خودش به افسردگی دامن می‌ زند، از طرفی ممکن است به مفاصل و عضلاتتان هم آسیب بزنید.

اگر چند ساعت بعد از انجام تمرینات ورزشی باز هم احساس درد داشتید، احتمالا خیلی به خودتان فشار آورده‌اید طوری که توانتان را از دست داده‌اید و باید میزان فعالیت خود را کمتر کنید. اگر باز هم درد ادامه داشت یا شدیدتر شد، یا اگر احساس کردید که مصدوم شده‌اید، بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر توانایی انجام تمرینات ورزشی منظم را ندارید یا آمادگی‌ جسمانی‌ تان مناسب نیست، می‌توانید گزینه‌های دیگری را برای بهبود خلق‌ وخویتان امتحان کنید. مطالعات نشان می‌دهند مدیتیشن و ماساژ درمانی هم باعث ترشح اندورفین و افزایش آرامش می‌شوند و می‌ توانند به بهبود خلق‌ وخو در افراد کمک کنند . 

 

منابع : ایده آل شو ، چطور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *