????? ???
خبرها » اطلاعات پزشکی رازی
     
تماس با ما قوانین آخرین نظرات مطالب جدید صفحه اصلی
RSS sitemap

موضوعات

 خبرها (305)
 لاغری (81)
 زیبایی (111)
 سلامتی (489)
 بهداشت (38)
 دانلود (2)

ساعت

هواشناسی

Find more about Weather in تهران, IR

نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 28 ارديبهشت 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 29
وت فرنگی میوه ای با خاصیت ضد سرطانی



صدیقه سادات پیروان کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره با خواص توت فرنگی گفت: تقریبا همه مردم به جز آنهایی که به توت فرنگی آلرژی دارند،

نویسندهنویسنده: nicelife2009    تاریخ تاریخ: 26 ارديبهشت 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 25
اخیرا مشاهده شده که در مناطق شرقی کشور بدلیل ورود دامهای غیر قرنطینه وبیمار (گاو،گوسفند،شترو... ) تعدادی از هموطنانمان  حتی چند دانشجوی

پزشکی درمشهد وزاهدان بدلیل ابتلا به بیماری این دامها که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

نام دارد جان خود را از دست داده اند
نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 17 ارديبهشت 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 36
نوشیدنی های انرژی زا، مینای دندان را از بین می برد


محققان می گویند، مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا به دندان ها آسیب می رساند.

به نقل از سایت «هلث نیوز»، میزان بالای اسید در این نوشیدنی ها باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 12 ارديبهشت 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 238
میوه ای که باعث جوانی می شود کشف شد



آزمایش ها نشان می دهد که روغن این میوه، با مولکول‌های خطرناک (فری رادیکال‌ها) که در هرچیزی اعم از پیری، بیماری قلبی و سرطان نقش دارند، مبارزه می‌کند. دانشمندان معتقدند که اوکادو (Avocado) می‌تواند به عنوان سلاحی برای مبارزه با پیری و بیماری، مورد استفاده قرار گیرد.


نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 9 ارديبهشت 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 131
۹ چیزی که باید در مورد نمک بدانید


این روزها نمک در همه غذاهای ما دیده می شود. غذاهای آماده، فست فود ها و تنقلاتی که مصرف می کنیم، همه حاوی مقادیر زیادی نمک در خود هستند؛ و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.
پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید.


نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 28 فروردين 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 264

کشمش و هفت ماده غذایی برای کاهش طبیعی فشارخون



نتایج یک تحقیق نشان می دهد، کشمش علاوه بر خوش طعم کردن نان ها و کلوچه ها می تواند برای فشار خون نیز مفید باشد. محققان مرکز تحقیقات متابولیک لوئیزویل می گویند خوردن کشمش سه بار در روز می تواند فشار خون را در حد طبیعی نگاه دارد. به گفته این محققان، اگر یک انتخاب بین خوردن کشمش و دیگر تنقلات مانند شکلات ها دارید، حداقل برای پایین آوردن فشار خون، کشمش را انتخاب کنید.


نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 19 فروردين 1391    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 182
فلفل قرمز از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند


محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف فلفل قرمز نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی بازی می کند.

این تحقیقات نشان می دهد که فلفل قرمز فواید بیشماری دارد و نقش زیادی در محافظت از قلب در مقابل بیماریها ایفا می کند بویژه که بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می آید.

نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 25 اسفند 1390    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 274
رنگ آشپزخانه چقدر روی اشتهای ‌ما تاثیر می‌گذارد؟

اگر این روزها در فکر رنگ‌آمیزی دیوارها یا خرید لوازم تازه‌ای برای آشپزخانه‌تان هستید، بهتر است قبل از انتخاب رنگ‌های مختلف کمی‌ هم به وضعیت جسمانی خودتان توجه کنید. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که اگر دچار پرخوری و اضافه‌وزن هستید، انتخاب گروهی از رنگ‌ها به افزایش اشتها و چاقی دامن می‌زنند!


نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 11 اسفند 1390    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 278
برخي تركيبات غذايي هستند كه اثرات مفيد يكديگر را تكميل مي‌كنند و به بمب‌هاي درماني بدل مي‌شوند، اين تركيبات را بخوانيد و از آن‌ها با هم استفاده كنيد. يك ضرب‌المثل هندي مي‌گويد: «هر چيزي كاملش بهتر است» اما به نظر مي‌رسد شايد بهتر باشد اين ضرب‌المثل را اين‌گونه تغيير دهيم «خيلي چيزها با چيزهاي ديگر كامل مي‌شوند» اين مسئله به خصوص در مورد خوراكي‌ها صادق است. از قديم بسياري از اقوام جهان برخي خوراكي‌ها را با برخي ديگر مي‌خورده‌اند و اين تركيب‌ها را جادويي ارزيابي مي‌كردند.  حالا علم نشان مي‌دهد كه بسياري از اين تركيب‌ها واقعا جادويي هستند.
مخلوط بهتر است
دكتر الين مگي، پروفسور تغذيه، مدير گروه تغذيه دانشگاه نبراسكا و نويسنده كتاب «تركيب‌هاي غذايي» مي‌گويد: «مطالعات بسياري ثابت كرده‌ كه تركيب‌هاي غذايي مي‌توانند اثرات معجزه‌آسايي داشته باشند. نكته جالب هم اين است كه اين تركيب‌ها گاه چند برابر وقتي كه هر كدام از اين مواد غذايي را به تنهايي بخوريد موثر هستند. در واقع توصيه من اين است كه اين مواد غذايي را هميشه با هم بخوريد نه به تنهايي.» آنچه در اين مطلب آمده برخي از اين زوج‌هاي جادويي هستند.
نویسندهنویسنده: masoud    تاریخ تاریخ: 7 اسفند 1390    موضوع موضوع: خبرها    بازدید بازدید: 219
مادران در حین شیردادن به نوزاد خود چای ننوشند


یك كارشناس اطفال در آمریكا هشدار داد زنانی كه به تازگی صاحب فرزند شده‌اند نباید در حین شیر دادن به نوزاد خود چای، قهوه و یا شكلات مصرف كنند.


کلیه حقوق این سایت متعلق به پارسیان سرور می باشد

روز شمار

<    «  ارديبهشت 1391  »    >
شيدسچپج
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
 

نظرسنجی


عالي
خوب
متوسط
بد


آماربازدید

بازديدهاي امروز: 265
بازديدهاي اين هفته: 4822
بازديدهاي اين ماه: 15521
بازديدهاي امسال: 28129
کليه بازديدها: 28129
بيشترين بازديد: 1584 در 07/02/1391